Několik dalších poznámek:
Záznamy v PD by se měly vést kontinuálně. Je možno sice provádět evidenci 1x za měsíc, ale většinou se toto období jeví jako poněkud riskantní vzhledem k možné ztrátě dokladů.
Opomeneme-li zaúčtovat doklad v rámci termínu běžné platby DPH, je třeba podat dodatečné daňové přiznání, samozřejmě pokud chceme uznat tento výdaj jako daňově účinný.
– O nalezených zásobách (přebytcích), mankách, se neúčtuje v PD.
– V případě účtování podle daňových účetních dokladů (faktura) nutno vzít v úvahu, že do výdajů a příjmů přichází částky bez DPH. DPH na vstupu i výstupu není daňově uznanou položkou.
– Zákon hovoří o přijatých a vystavených daňových dokladech a povinnost k odvodu daně neváže na úhrady od našich dlužníků. V případě částečné úhrady pohledávky či závazku, jejíž součástí je také DPH, se nejdříve vyúčtuje úhrada daně a až částka přesahující částku DPH se zapíše do příslušné položky PD podle charakteru nákupu, ev. výdaje, (obdobně v případě inkasa).
Zálohy: daňově účinné i záloha na cestu, ev. vyúčtování a vratka, záloha přijatá od odběratele.
Nespotřebované ceniny jsou peníze, výdajem jsou ceniny (provozní režie).